ScratchMeccs

Lányoknak csinál kedvet az informatikusi pályához a ScratchMeccs játékfejlesztő verseny, melyet Társaságunk is támogat, mert kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a tehetséggondozásnak és a digitális esélyegyenlőségnek, melynek a nemek közötti esélyegyenlőség is fontos eleme. Ezért különösen fontos, hogy az informatikus munkára se csak "férfiszakmaként" tekintsünk.

2017-ben a második alkalommal került megrendezésre a megmérettetés. A versenyen 12-16 év közötti lányok 3 fős csapatokban készíthették el és küldhették be Scratchben készült pályaművüket. A verseny célja, hogy az informatika világa iránt érdeklődő lányok  kipróbálhassák magukat egy kreatív, alkotó versenyen, nemcsak mint programozók, de mint grafikai és zenei területen alkotók is.

A programozóverseny fő szervezői a Skool non-profit szervezete és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatika Kara.

Az idei rendezvény megszervezését a Facebook mellett az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), a Visegrádi Alap, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, valamint a Csodák Palotája is támogatta.

2017-ben a Visegrádi Alap közreműködésének köszönhetően Lengyelországban és Szlovákiában is megrendezhették a ScratchMeccset, így a régióban még több lány fedezheti fel a Scratchben és a kreatív alkotásban rejlő lehetőségeket.

A második fordulónak és az utána következő díjkiosztónak április 1-én az ELTE Informatika Kara adott otthont. A délelőtt folyamán a legjobb 10 csapat mutathatta be pályaműve mellett azt is, hogyan készítették el azt.

Amíg a zsűri visszavonult, a lányok többek között Cseh Gabriellával, a Facebook kelet-közép-európai szabályozási vezetőjével beszélgethettek a női szerepekről a Tech vállalatok esetében.

A fődíjat a Palacsinták nevű csapat vihette el "Menekülés a Marsról" című szabadulójátékukkal, melyet a zsűri "ötletes és jól megvalósított, logikai fejtörőkre épülő játéknak" értékelt.

A második helyezett díját az NJSZT Közoktatási Szakosztálya biztosította. Miltényi Gábor, az NJSZT ügyvezetőigazgató-helyettese adta át a Hackergirls csapatának, akik a görög mitológia alapjaira helyezett, "legjobb designnal" rendelkező játékot készítették el.

A harmadik helyezett Scratch On csapat a Csodák Palotája (CSOPA) belépőit vehette át. Munkájuk inkább animációs film, kisebb játékokkal tarkítva.

Természetesen a többi csapat munkája is – hiszen bejutottak a második fordulóba – érdekes, új megoldásokat és rengeteg munkát tartalmazott. A pályaművek az előző évhez hasonlóan hamarosan elérhetővé vállnak a Scratch oldal Scratchmeccs stúdiójában.

Gratulálunk minden csapatnak a munkájukhoz!

Pluhár Zsuzsa

A pályamunkákat a verseny honlapján fogják közölni.
További információk: http://scratchmeccs.hu/