Szakértői tevékenység

Információ
NJSZT szakértői igazolvány megszerzése, meghosszabbítása

Az informatikai alkalmazások, az informatikai rendszerek fejlesztése, az információ-technológia és módszertan szakterületek között a korszerű számítástechnikai környezetben jelentős átfedés volt érzékelhető. Jellemző volt, hogy a szakértői igazolványt kérelmezők eleve a fenti területek közül többre adták be kérelmüket. Figyelembe véve az informatikai alkalmazási rendszerek fejlesztési követelményeit, a szakterület fejlődési irányait, a Szakértői Bíráló Bizottsági tagok egyetértettek abban, hogy az informatikai alkalmazási rendszerekkel foglalkozó szakértők az „IT alkalmazási rendszer-tervezési szakértő” szakterületi besorolást kapják meg.

A beágyazott rendszerek új szakterület létrehozása pillanatnyilag folyamatban van.

HATÁROZAT
7/2007 (09.20). sz. Határozat

Az elnökség döntése értelmében az NJSZT szakértői rendszerének besorolása az alábbiak szerint módosul: a korábbi informatikai rendszer-fejlesztő, információ-technológiai és módszertani szakértő, valamint informatikai alkalmazások szakértője besorolások összevonásával új kategóriaként az IT alkalmazási rendszer-tervezési szakértő szakterületi besorolást kell alkalmazni. A szakterületek bővítéseként a beágyazott rendszerek új szakterületi besorolást is létre kell hozni.

Az NJSZT elnökség határozata értelmében, NJSZT szakértői igazolvány a következő szakterületekre adható ki:

  1. IT alkalmazási rendszer-tervezés
  2. Informatikai infrastruktúra
  3. Informatikai beruházás, beszerzés
  4. Informatikai biztonság (2004.03.01-től érvényes speciális feltételrendszerét az 1. sz. melléklet tartalmazza.)
  5. Intelligens kártyák
  6. Információrendszer ellenőrzés (Speciális feltételrendszerét a a 2. sz._melléklet tartalmazza.)

A szakértői igazolvány kiadásának általános feltételei:

Szakértői engedély több szakterületre is kérhető, és a kiadott szakértői igazolványok öt évig érvényesek.

Feltételek:

  • érvényes Neumann tagság,
  • állami felsőfokú végzettség,
  • minimum 3 év szakmai gyakorlat,
  • kérelem beadása, amelynek (az érvényben lévő űrlap rovatainak kitöltésével) tartalmaznia kell a kérelmező személyi adatait, iskolai végzettségét, diplomájának (oklevelének) számát, szakképzettségét, jelenlegi munkaterületét, beosztását, az engedélyezni kért szakterület(ek) meghatározását, valamint az eddigi szakmai tevékenység részletes leírását,
  • a kérelem elfogadása a Bíráló Bizottság által,
  • a szakértői névjegyzékbe kerülés/meghosszabbítás díjának befizetése: szakterületenként 5000,- Ft (ötezer Ft).

A szakterületek(ek) kijelölése az engedélyt kérő szakember feladata

A kitöltött szakértői űrlapot (letölthető: RTF formátumban) a NJSZT Titkárságra kérjük eljuttatni az alábbi címeken:

Lendvai Orsolya - lendvaiorsi [desktop] njszt [dot] hu

Postai cím: NJSZT, 1054 Budapest, Báthori u. 16.

4. Informatikai Biztonság 1.sz. melléklet (Érvényes: 2004. március 1-től)

NJSZT Elnökség, 21/2004. (10.14) sz. határozat

Az NJSZT Elnökség 2013. január 23-i hatállyal kezdeményezi a Társaság szakértői rendszerének informatikai biztonsági szakértő státusz feltételeinek módosítását, az alábbiak szerint:

Informatikai Biztonsági szakértő az lehet, aki:

  1. munkakörében legalább három éve informatikai biztonsággal foglalkozik;
  2. az NJSZT tagja és tartja magát az NJSZT által jóváhagyott etikai kódexhez;
  3. IT biztonsággal foglalkozó szakmai társaság tagja;
  4. rendszeresen vesz részt szakmai továbbképzéseken;
  5. az alábbi feltételek bármelyikét teljesíti:
    • megszerezte a CISM oklevelet;
    • sikeresen elvégezte a CISM vizsgafelkészítő képzését és a CISM vizsgán legalább 65 %-ot ért el;
    • felsőfokú oktatásban vagy továbbképzésben az IT biztonság területén szakképzésben részesült, és erről oklevelet szerzett
  6. IT-auditori vagy IT-ellenőri képesítéssel rendelkezik.

A teljesített feltételeket a szükséges dokumentumok másolatával kell igazolni.

 6. Információrendszer Ellenőrzés 2.sz. melléklet

Az Információrendszer Ellenőrzési Szakértői cím megszerzésének speciális feltételei:

  • Legalább 1 éves, és ezentúl folyamatosan megújított ISACA Hungary Chapter és NJSZT tagság.
  • A kérelmező rendelkezzen a Certified Information Systems Auditor CISA szakvizsgával

vagy

  • CISA nemzetközi szakvizsgán 67%-os teszt eredményt érjen el és a CISA Review Course tanfolyam látogatási bizonyítványával és e tanfolyam záróvizsgáján szintén legalább 67%-os eredménnyel rendelkezzen.
  • Az ISACA információrendszer ellenőrzési standardok, irányelvek és etikai szabályok figyelembe vételével dolgozzon
  • évente 20 órai szakmai továbbképzést igazoljon.
Csatolmány(ok)Méret
Szakértői űrlap (RTF)349.38 kB
Szakértői űrlap (DOC)149.5 kB
Szakértői űrlap (PDF)400.81 kB