A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) Logo programozási versenyt hirdet (Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny).

A versenyen a számítógépes programozási feladatok megoldása Logo (Comenius Logo, Imagine Logo, LibreLogo), Python vagy Scratch nyelven történik. A nyelvek körének bővülésétől a feladattípusok nem változnak, ugyanazokat a feladatokat kell megoldani mindegyik nyelven.

A versenyt három fordulóban rendezzük meg: az első (iskolai) fordulóból továbbjutó versenyzők közül a második (területi) fordulóban legjobban szereplők jutnak be a harmadik fordulóba, a döntőbe.

A verseny tárgya, követelményei:
*    informatikai és programozási alapismeretek,
*    a Logo programozási nyelv alapvető elemei (teknőcgrafika, III-IV. korcsoportban funkcionális programozás),
*    rendszerszemléletű feladatmegoldás, algoritmusok kidolgozása, megvalósítása számítógépen
*    a 0. korcsoportban robotvezérlés.

A versenyt öt korcsoportban hirdetjük meg:
0. korcsoport:    1-4. évfolyamosok – csak iskolai forduló.
I. korcsoport:    3-4. évfolyamosok – iskolai és regionális forduló.
II. korcsoport:    5-6. évfolyamosok.
III. korcsoport:    7-8. évfolyamosok.
IV. korcsoport:    9-12. évfolyamosok.

Az iskoláktól mind az öt korcsoportban 2017. december 10-ig várjuk a jelentkezéseket a logo [desktop] inf [dot] elte [dot] hu elektronikus címre. A 0. korcsoport csapatverseny (3-5 fős csapatok nevezhetnek), az I-IV. korcsoport egyéni verseny.

A jelentkezésnek tartalmaznia kell
*    az iskola nevét, címét, telefon- és telefax-számát, elektronikus címét (nyilvános elektronikus címet kérünk, amely külső hálózatról is elérhető és a versenyért felelős tanár naponta olvassa),
*    a résztvevő tanulók számát korcsoportonként, (a 0. korcsoportban a csapatok számát)
*    a versenyen használni kívánt programozási nyelv változat nevét,
*    a versenyért felelős tanár nevét.

A jelentkező iskolák a jelentkezésről fél-automatizált visszaigazolást kapnak, a verseny részletes leírását tartalmazó verseny évkönyvet az első forduló feladataival együtt postázzuk. A verseny honlapján (http://logo.inf.elte.hu) minden további információ elérhető.

0. korcsoport robotprogramozásra: 1-4. osztályosok
Ebbe a korcsoportba iskolai csapatok nevezhetnek, egy iskolából akár több is (3-5 fős csapatokat várunk, de esetenként ez a korlát túlléphető).
Csak iskolai fordulót rendezünk. A nevező iskolák kapnak egy pálya rajzot, amely alapján kartonpapírból (vagy bármely más anyagból) elkészíthetik egy robot pályáját. A verseny kezdete előtti héten megkapják a megoldandó feladatokat, amely alapján az iskolai robotnak (ez bármilyen típusú lehet, pl. BeeBot, Lego robot, …) különböző feladatok megoldása érdekében be kell járnia a pályát – a bejáráshoz érzékelők használata nem szükséges. A feladatot 2018. január 1-31. között kell megoldani.

I-IV. korcsoport
A verseny mindhárom fordulójában központi feladatsort oldanak meg a versenyzők, amelyet a javítók központi értékelési útmutató szerint javítanak. A versenyen semmilyen segédeszközt nem szabad használni.
Az első, iskolai versenyforduló ideje: 2018. január 31., szerda, 14.00 16.00 óra.
Az első fordulóban a versenyzőknek 3-4 kisebb feladatot kell megoldaniuk papíron, valamint 2 feladatot számítógépen. A dolgozatok megíratásával és kijavításával kapcsolatos költségeket az iskola viseli.
A dolgozatokat az iskolákban javítják a központilag küldött javítási útmutató alapján. A legalább 40 pontot elért dolgozatokat az iskolák 2018. február 12-ig eljuttatják a területileg illetékes regionális versenybizottságokhoz. A második fordulóba jutás ponthatáráról a regionális versenybizottságok döntenek, a rendelkezésre álló számítógépek száma alapján, amelyről az iskolákat 2018. február 24-ig értesítik.

A második, területi versenyforduló ideje: 2018. március 9., péntek, 14.00 16.00 óra.
A területi fordulókat a Logo OSzTV regionális versenybizottságai rendezik (minden megyében legalább egy, a nagyobbakban több helyszínen). Az I. korcsoportosoknak a verseny e területi fordulóval véget ér. A területi fordulóban a versenyzőknek 3-5 kisebb programot kell megírniuk Logo, vagy Scratch vagy Python nyelven.

A dolgozatokat a regionális versenybizottságok javítják. Az itt szerzett pontokhoz hozzáadják az első fordulós pontszám 25%-át. A legalább 40 pontot elért dolgozatokat eljuttatják az országos versenybizottsághoz. A harmadik fordulóba jutás ponthatáráról az országos versenybizottság dönt, a rendelkezésre álló számítógépek száma alapján, amelyről az iskolákat 2018. március 23-ig értesíti.
A harmadik, döntő fordulót Budapesten tartjuk 2018. április 14-én, szombaton, 10.00 13.00 óra között. 
A döntő helyszíne az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kara (Budapest XI, Pázmány Péter sétány 1/C). A döntőben a versenyzőknek 3-5 Logo, vagy Scratch vagy Python programot kell megírniuk.

A dolgozatokat az országos versenybizottság tagjai javítják. Az itt szerzett pontokhoz hozzáadják a második fordulós pontszám 25%-át. Az országos döntő eredményeiről az iskolákat az országos versenybizottság 2018. április 25-ig értesíti. 2018. május 10-én központi ünnepélyes eredményhirdetésen az 1. korcsoport megyei győztesei és a 2-4. korcsoport országos döntősei elismerő oklevelet, valamint a 2-4. korcsoport legjobb 10-20 versenyzője könyvjutalmat kap (Budapest XI, Pázmány Péter sétány 1/C).

A területi forduló és a döntő résztvevőinek utazási költségét a küldő iskola fedezheti. A versennyel kapcsolatos tudnivalókat az NJSZT hírlevelében, valamint a http://www.njszt.hu/ és a http://logo.inf.elte.hu/ elektronikus faliújságon is közzé tesszük. Az elektronikus levélben felvilágosítást kérők a logo [desktop] inf [dot] elte [dot] hu címre írhatnak.
A versennyel kapcsolatos tudnivalókat  és az első fordulós feladatsort a nevezéskor megadott iskolai elektronikus címekre küldjük. Minden más minden tudnivalót, tájékoztatót, felhívást, levelet stb is a nevezéskor megadott elektronikus címre küldünk.

A versenyért felelős szervezet a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztálya (http://tehetseg.inf.elte.hu). A szakosztály a versenyhez Országos, valamint Regionális Versenybizottságokat hozott létre. A döntő lebonyolításában, a versenyfeladatok javításában részt vesz az NJSZT IKON Szakosztálya.

Neumann János Számítógép-tudományi Társaság
Tehetséggondozási Szakosztálya