Még lehet jelentkezni a MIRK2019 nyíregyházi ligáira

Szabad a pálya a robotosoknak!

Február 25-ig várjuk a jelentkezőket Robotkupánk nyíregyházi ligáira!

A Magyar Ifjúsági Robot Kupát (MIRK2019-et) két helyszínre szerveztük. 

A február 16-i budapesti ligákra a nevezéseket lezártuk. (Szervező intézmény a  Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium, Budapest.  A Rescue Line, Rescue Line Entry Rescue Maze, Rescue Maze Entry négy versenyszámban 24 csapat indulhat  az európai és világ kupára megszerezni a minősítést. Az induló csapatok földrajzi megoszlása: Budapest, Debrecen,  Miskolc, Békéscsaba, Kiskőrös, Kállósemjén.)

Az április 5-i nyíregyházi ligákra még február 25-ig várjuk a jelentkezőket az alábbi hat versenyszámban: 

Soccer Lightweight,
Soccer Open,
Soccer 1-1 Standard Kit ,
Rescue Simulation,
OnStage Preliminary,
OnStage Advanced.

Jelentkezési lapok a felsorolt ligákra a pingvin.nyf.hu/robojun honlapon találhatók! A nyíregyházi ligák helyszíne a Nyíregyházi Egyetem.

Feltételek és fontos háttérinformációk:

A Soccer ligákban a 22cm átmérőjű és magasságú henger által megszabott méretű, kerekes futballozó robotok elektronikus (infravörös sugarakat kibocsátó) labdát vagy naracsszinű teremhoki labdát rúgnak 14 cm magas és 60 cm széles kapuba, egy zöld szőnyeggel borított 183x122cm -es pályán.

A robotok súlya is korlátozott: Lightweightben 1,1kg; Openben 2,4 kg. A Standard Kitben viszont nincs súlyhatár, de LEGO vagy Fischertechnic készletből épülhet. Infra és irány érzékelőket más cégtől lehet beszerezni.

A Színház ligák szabálya szerint egy vagy több kosztümös robotnak - emberi szereplőkkel együtt vagy nélkülük - szórakoztató, 2 perces jelenetet kell előadni egy 4x3 m-es területen.

Továbbá szükséges a szinpadon bemutatni a robotok technikai részleteit kivetítőn.

A Preliminary alligában csak olyan csapatok vehetnek részt, akik nemzetközi versenyen még nem szerepeltek, vagy egy tagjuk maximum egyszer már szerepelt valamelyik ligában.

Rescue Simulation ligába (régi nevén CoSpace) azok jelentkezését várjuk, akik nem építenek robotokat, de szeretnének virtuális robotokat virtuális térben (számítógép képernyőn) vezérelni, hogy mentési feladatukat maximálisan teljesítsék. Felkészüléshez  le kell tölteniük a megfelelő szoftvereket egy szingapúri honlapról, ahol segédanyagokat is találhatnak.

A versenyző szoftver használata  hamar megtanulható. A csapatok által írt programoknak két  kereken  guruló,  távolság-. szín- és irányérzékelővel  rendelkező  robotot kell irányítani azért, hogy a szimulált katasztrófahelyszínen az áldozatokat jelképező geometriai alakzatokat összegyűjtsék és minél hamarabb az evakuációs területekre vigyék, leküzdve a terepen lévő akadályokat.


Simon Béláné dr.  - RoboCupJunior magyar képviselője, a nyíregyházi ligák felelőse

és

Abán Csaba - Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium tanára, a budapesti ligák felelőse.