Futurisztikus retro-party Neumann János nyomában
Hely
Dátum
Mit csinál a Neumann Társaság és miért jó Neked, ha tudsz róla?
- tudományos-szórakoztató előadások és bemutatók
- Neumann-kiállítás tárlatvezetéssel
- málnaszörpös-zsíroskenyeres after-party
2011. május 27-én, 15.00-24.00 óráig a Műszaki és Közlekedési Múzeumban
Program:
- 14:30 – 15:00 Érkezés
- 15:00 – 15:30 Hangminták, „kütyük”, iPod – a zenekészítés és -fogyasztás demokratizálódása az információs társadalomban (Kömlődi Ferenc)
Az 1980-as évek második felétől az informatika korábban soha nem tapasztalt mértékű és mélységű átalakulásokat generál a zenében. Egyrészt, a muzsika az 1990-es évekre a digitális művészetek zászlóshajójává vált; másrészt nemcsak a zenekészítési, hanem a fogyasztási szokások is teljesen mások, mint bő húsz esztendeje. Ma már bárkiből lehet alkotó, bármi bárhonnan hozzáférhető. De vajon nem zavaró, nem túl áttekinthetetlen ez a bőség?
- 15:30 – 16:00 Robotot szeretnél? Építs egyet! (Szabó Richárd)
Az előadás a jelenlegi robotépítési lehetőségeket mutatja be az amatőr szinttől az egyetemi kutatólaborokig a robotika.blog.hu elmúlt évi bejegyzései alapján.
- 16:00 – 16:30 Legyen Ön is milliomos, kedves Számítógép! - avagy: hogyan győzött Watson, a számítógépprogram, Amerika leghíresebb műveltségi vetélkedőjén...(Szeredi Péter)
Az IBM Watson nevű számítógépes rendszere győzött az USA egyik legnépszerűbb televíziós műveltségi vetélkedőjében, a közel 6000 adást megért Jeopardy-ban (amely a hazai "Mindent vagy semmit" vetélkedő eredeti változata). Az IBM DeepQA projektjében négyévi munkával kifejlesztett mesterséges intelligencia rendszer a két eddigi legsikeresebb Jeopardy-bajnokot győzte le a vetélkedő 2011 februári különkiadásában.
- 16:30 – 17:00 eVITA, avagy járt-e Telenagyi Doktor Bubónál? (Hanák Péter)
Az eVITA mozaikszót az életVitelt segítő infokommunikációs Technológiák és
Alkalmazások szavak néhány kezdőbetűjéből raktuk össze. Tény és való, még csak a kezdeteknél tartunk, ám a célunk az, hogy az infokommunikációt az életvitel szolgálatába állítsuk. Hiszen sokan vannak és egyre többen leszünk, akik segítségre szorulunk…
- 17:00 – 17:30 Játék és DOStalgia. A játékkultúra szerepe és jelentősége a személyi számítógép sikertörténetében (Képes Gábor)
2010-ben Űrhódító címmel a számítógépes játék történetéről és vizuális kultúrára gyakorolt hatásáról mutattunk be kiállítást. Idén június végétől a 30 éves IBM PC előtt tisztelgünk egy kiállítással. A tárgy előtt, mely gyökeresen megváltoztatta az irodai munkát, majd az otthoni időtöltést is. Játék és DOStalgia: egy előadás a számítógépes játék történetéről, s a játék szerepéről a személyi számítógép sikertörténetében.
- 17:30 – 18:15 Leonar3Do: virtuális valóság mindenkinek (Rátai Dániel)
Olyan generáció van felnövekvőben, amely születésétől fogva magától értetődően használja a virtuális valóságot. Korunk személyi számítógépe kétdimenziós, ám Sci-fik tucatjai mutatnak be olyan jövőbeli háromdimenziós számítógépeket, amelyeket mindennapos otthoni használatra szántak. A jelenlegi 3D technikák azonban vagy nagyon korlátozott képességekkel bírnak, vagy nagyon sok pénzbe kerülnek. A Leonar3Do megteremtésénél az volt a cél, hogy a termék és szoftveres megoldás elérhetővé tegye a szélesebb közönség számára is a háromdimenziós személyi számítógépet.
Utána:
- „Egy géniusz ifjúkora” – tárlatvezetés a Neumann emlékkiállításon,
- Budapest Retro filmvetítés,
- eklektikus zenés after-party DJ Suefo-val (zsíros kenyér, meggymárka, sör…)
Belépődíj nincs, azonban a helyszín befogadóképessége miatt a részvétel létszámhoz, ezért regisztrációhoz kötött. JELENTKEZÉSI LAP
A Közlekedési Múzeum megközelíthető:
7-es, 173-as autóbusz (Hungária krt.), 70- (Hermina út), 72-, 74-es trolibusz (Ajtósi Dürer sor - Hermina), 1-es villamos (Ajtósi Dürer sor).
A múzeum előtt ingyenes parkolási lehetőség van.