Igaz vagy hamis? Digitális hadviselés, gazdaság, hírek és dezinformációk az eHétköznapokban

Hely

online

Dátum

2022.06.08.

Az NJSZT eHétköznapok szakosztály 2022. június 8-án 17-19 óra között online workshopot rendez az alábbi címmel:

IGAZ VAGY HAMIS? DIGITÁLIS HADVISELÉS, GAZDASÁG, HÍREK ÉS DEZINFORMÁCIÓK AZ EHÉTKÖZNAPOKBAN

Az orosz-ukrán konfliktus kapcsán kibontakozó problémákat járjuk körbe, megnézve, hogy a digitális eszközök vagy alkalmazások szintjén a jelenleg is zajló politikai és háborús fejlemények hogyan csapódnak le a hétköznapi felhasználók életében, hétköznapjaiban. A WS-on tudományos alapokon nyugvó, de egy szélesebb közönség számára is befogadható, ismeretterjesztő jellegű témákat és előadásokat hallgathatnak meg az érdeklődők.

Jelentkezés e-mailben: guldadam@commonline.hu

Előadók és témák:

Talyigás Judit, Bevezető:   Háború másképp?

A háborús események közvetítői és az elérhető "nézők" "olvasók" "hozzászólok" köre időben és térben jelentősen megváltozott.  Milyen hatásai vannak ennek mindennapjainkban?

Balásy Zsolt, Putyin egyetlen katonai sikere: a légvár rombolás

A pandémia óriási felfordulást okozott a tőzsdéken és a tőzsdézési szokásokban. Mondhatjuk, ritkán látott mértékben fúvódtak a buborékok és a légvárak. Ezeknek az ingatag tákolmányoknak esett neki a háború tőzsdei és gazdasági vonalon. Újra McDonald’s alkalmazottá téve a robinhoodereket – elszegényítve olyanokat, akik ugyan sose voltak gazdagok, de már azt hihették. És nem mellesleg kisegítve a nagy jegybankokat az örökké nulla kamatok világából.

Bőgel György, Járvány és háború: mi lesz veled elektronikus kereskedelem?

A koronavírus-járvány első éve óriási fellendülést hozott az elektronikus kereskedelemben. A vírus még itt van közöttünk, de máris beütött egy újabb tragikus válság: az orosz-ukrán háború. Mire számíthatunk az online kereskedelemben, illetve általában a technológiai szektorban? Átmeneti lesz a bizonytalanság, vagy hét szűk esztendő következik?

Guld Ádám, Z generációs haditudósítók az orosz–ukrán háborúban

A veszéllyel és erőszakkal kapcsolatos hírek mindig jelentős figyelmet kapnak a médiában, így a háborús hírek különösen nagy hangsúllyal jelennek meg a tartalmi kínálatban. A háborúról szóló tudósítások a médiaerőszak jellegzetes formái, amelyek fokozzák a bizonytalanságot, veszélyérzetet keltenek, pánikot generálnak. A fogyasztók rendkívül nagy figyelmemmel követik a fegyveres konfliktusokról szóló beszámolókat, főleg akkor, ha azokat kulturális vagy földrajzi értelemben közel érzik magukhoz. Részben ez a magyarázat arra is, hogy a háborús témákkal foglakozó influencerek iránti érdeklődés óriási méreteket öltött az orosz-ukrán konfliktus kirobbanása után. Az előadásban ennek a jelenségnek a sajátosságaival foglalkozom.