Minecraftban barangolható be az Innopolis Egyetem

Járványosan terjedő gamifikáció

Oroszország high-tech városa és egyeteme, az Innopolis University rendszeresen tart informatikai versenyeket és felkészítő táborokat, melyeken a Neumann Társaság támogatásával magyar diákok is eredményesen részt vesznek. A pandémia Tatárföld IT-vezérhajójának kormányzását is megváltoztatta: jelenleg online tábort tart az orosz egyetem, melyre alelnökünk, Erdősné dr. Németh Ágnes tanítványai, Bagladi Milán és Németh Márton is regisztráltak, a diákolimpiai válogatókra való felkészülésként.

Az online tábor világába bárki belekóstolhat, mert július 10-én nyílt napon barangolható be az orosz high-tech egyetem Minecraft-változata (!) – erre a programra július 5-ig lehet jelentkezni.

Innopolis Egyetem, Minecraft verzió

A nyári tábor nyílt napján a virtuális egyetemen való kirándulás mellett tanulói foglalkozásokon lehet részt venni az online táborozókkal, interaktív játékokra és workshopra kerül sor és John Brown professzor előadása lesz hallható.

A július elsején kezdődött és egészen július 15-ig tartó táborról Bagladi Milán írt nekünk pár sort:

A táborról Erdősné dr. Németh Ágnes tanárnőtől értesültem. Mint mindig, itt is örültem a lehetőségnek, így belevágtam. A táborra jelentkezőknek egy előzetes kvalifikációs versenyt szerveztek, amin a feladatmegoldásra egy négyórás időkeret állt rendelkezésre. A problémák között voltak egyszerűek, amikkel a kitűzők a programozási készségek meglétéről győződtek meg, továbbá a nehezebb feladatoknak köszönhetően a valóban tehetséges gyermekeket hívták meg a táborba.

Nekem már ezen tábor előtt is volt kapcsolatom Innopolisszal, hiszen már korábbi versenyeiken is részt vettem.

A táborba a világ minden pontjáról lehetett jelentkezni. Angol és orosz nyelven tudunk kommunikálni egymással, illetve az előadásokat is angolul hallgatjuk meg. A hatékony tanulás érdekében kicsi, 5 fős csoportokba lettünk beosztva.

A napirend elég zsúfoltnak mondható: Minden oktatási napon délelőtt egy kétórás előadásban megbeszélünk egy-egy, előre megadott témát, illetve különböző megközelítésekkel eljutunk az adott problémacsoport megoldásáig. Majd egy óra pihenés következik, utána egy gyakorló versenyen veszünk részt, szintén 2 óra hosszan. Ezeken a versenyeken a délelőtt megtárgyalt feladatokat kell programozni.

Délután a csapatépítésé a főszerep: ekkor mindig izgalmas játékokkal szórakoztatnak minket a szervezők. Ez segít megismerni társainkat, illetve a fárasztó előadások és a gyakorlás után kikapcsolódást jelent.

Nekem legjobban az érdekes témák tetszenek, hiszen fontos és gyakori problémákra kapok gyakorlatilag kész megoldást, így bővíthetem a tudásomat.