Diákprojektek versenye - NJSZT-különdíjjal

Projektszemlélet és pedagógia találkozása a #neumann120 évben

A Neumann 120 évben Társaságunk támogatta a szekszárdi Neumann versenyünkhöz hasonló lebonyolításban megvalósult DIÁKPROJEKT versenyt, csak itt egyének nem szerepelhetnek, s nemcsak digitális alkalmazásokkal, hanem bármilyen termékkel, megvalósult projekttel pályázhattak.

A megmérettetésre középiskolás csapatok általuk megvalósított projekttel nevezhettek. A projektek célja az értékteremtés a szűkebb vagy tágabb környezet számára. Ezek irányulhattak valamilyen probléma, kutatás vagy összetettebb feladat megoldására, illetve valamilyen termék, szolgáltatás, rendezvény vagy egyéb értékes, hasznos eredmény létrehozására.

A projekt kapcsolódhatott egy vagy több tantárgyhoz, az iskolai élethez, de lehetett ezektől független is.  A  verseny célja az együttműködéshez, a szervezett csapatmunkához, tehát  projektekhez kapcsolódó kompetenciák fejlesztése, s ezáltal az önismeret, a pályaorientáció támogatása.

Az első ízben kiírt versenyre, melynek folytatását a következő tanévekben is tervezik, 52 pályamunka érkezett. Számos projekt kapcsolódott a fenntarthatósághoz és a digitalizációhoz, ezek voltak a leginkább megjelenő tematikák, de igen változatos formában és célkitűzésekkel.

A második fordulóba továbbjutott 30 csapat választása szerint online vagy jelenléti formában mutathatta be projektjét, ahogy a Neumann versenyünk kapcsán is fontos része a projektnek a prezentáció, a zsűri meggyőzése.

A verseny záróeseményére június 3-án került sor  az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karán. Ekkor tartották meg a jelenléti prezentációkat, és hirdetett eredményt a zsűri.

A jó hangulatú eseményen 120-an vettek részt: a csapatok, kísérők.

A ipari szférából érkező szakemberekből és egyetemi oktatókból álló zsűrinek nem volt könnyű dolga a kiváló megvalósított ötletek és a profi előadások közül választani.

Szerencsére elég sok, 15 díjat lehetett kiosztani, tehát a döntősök fele kapott kiemelt elismerést, köszönhetően a számos támogatónak.

Az első díjat az a csapat kapta, amelyik az oktatás kérdéseivel foglalkozó diákkonferenciát szervezett.

A MOL fenntarthatósági fődíját egy hordozható szigetüzemű napelemes rendszert létrehozó projekt nyerte.

A kiválóan megszervezett verseny motorja Pálvölgyi Lajos, aki a pedagógia és projekt összekapcsolásának egyik szószólója. Ez a sok felemelő pillanatot hozó esemény bizonyítja, hogy a projektszemlélet a modern iskola egy jól hasznosítható módszere lehet.

Diákprojekt

A zsűriben Szalay Imre ügyvezető képviselte a Neumann Társaságot. Az NJSZT Neumann-különdíját a Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Technikum csapata kapta, Sándor Péter mentortanár vezetésével, a Kandó büfé című projektre.

Gratulálunk!

Bővebb információ a versenyről és a nyertesekről itt olvasható: https://diakprojekt.hu