A lakosság digitális kompetenciái alapján a 23. helyen állunk az uniós országok rangsorában

Az évenként készülő Digital Economy and Society Index (DESI index- https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/digital-economy-and-society-index-desi-2022) mutatói szerint hazánk – a 27 uniós ország közül – jelenleg a 22. helyen áll; az emberi tényezőt, a digitális kompetenciát tekintve pedig ennél sajnos még eggyel rosszabb a helyezése, a 23.

Ez annál is meglepőbb, mert míg a többi mért területen többnyire javulás tapasztalható, addig itt erős lecsúszás történt: 2014-ben még a 18. helyen álltunk, 2015-ben javulás történt, akkor ugyanis 3 szintet léptünk előre, azóta pedig folyamatosan csökkent a „helyezésünk”.

A pandémia idején sem tudtunk lépést tartani a digitális tudásszint többi uniós országban felgyorsult fejlődésével, és 2021-ben a 21., majd 2022-ben a 22. szintre esett a magyar lakosság digitális tudásának szintje, még úgy sem, hogy a digitális közszolgáltatások igénybevételében jelentős előrelépés történt.

A digitális technológiák integráltsága tekintetében még ennél is rosszabb a helyzet: a 25-ikek vagyunk a sorban. A legjobb az internet hozzáférési mutatónk, amely alapján a 14. helyet foglaljuk el az uniós országok között.

DESI

 

Az ICDL segítséget adhat, hogy javítsunk a helyezésen!

A DESI felmérés a humán tőkéről összeállított (Human Capital), mintegy tízoldalas dokumentuma (lásd lenti melléklet) a népesség digitális tudásának különböző területeit és szintjeit a Digitális Kompetencia Keretrendszer (The Digital Competence Framework) szerint vizsgálja.

A magyarul DigKomp elnevezéssel használt keretrendszer öt témaköre, azaz az Információ és adatmenedzsment, a Kommunikáció és együtt működés, a Digitális tartalmak, a Biztonság, a Problémamegoldás az ICDL követelményrendszerében is megtalálható, a különböző modulok ötvözésében.

Csatolmány Size
DESI Full European Analysis 4.31 MB
DESI 2022 Thematic Chapters 1012 KB

Címke