Összefoglaló az e-Szolgáltatások Minősége Szakosztály 2021 elmúlt félévi tevékenységéről

Az alaptémánk (2015 óta)

Az e-szolgáltatások minősége szakosztályban azzal foglalkozunk, hogy mi nehezíti meg az Internethasználó életét  - és hogyan lehetni ezen javítani..

A munkáját végző, és nem a szabad idejét töltő felhasználóra gondolunk.

Erről évek alatt több tanulmány és előadás készült. Azoknak ajánljuk olvasásra, akik szeretnek a jelenségek mélyére nézni, és mögöttes – műszaki vagy kulturális/üzleti - okokat keresni. És persze, bosszankodtak már a jelen internetes interaktív ökoszisztéma hiányosságain.

Az aktuális téma (a december 2-i  workshop-on)

A legutóbbi  workshop-on új témába kezdtünk: Normandy Tiborral áttekintettük az emberi írott nyelvek feldolgozásának aktuális AI-beli megoldásait. Kipróbáltunk egy Google által megvalósított technológiáról készült demót.

-------------------

A workshopon bevezetőképp röviden elmondtam néhány újabb gondolatot arról, hogyan jelennek meg az interaktív ökoszisztéma hiányosságai az információépítés szemszögéből nézve. Erre szokták mondani, hogy negatív hangulatot keltünk. Igen, mi folyamatosan kritizálunk, mert az informatika világa beteg. Erről szól Tim Berners-Lee projektje is. A szakszerűen megfogalmazott kritika szükséges a szakosztály küldetéséhez: látni, hogy min kellene, min tudnánk változtatni. “Építő kritika”, mondtuk gyerekkorunkban.

Utána Tibor előadása következett az AI/NLP-ről. A ppt-t egyelőre kérésre az érdeklődőnek elküldjük, később standard helye lesz.

NLP

------------------

A későbbiekben, jövőre azt fogjuk körüljárni, hogy az interaktív ökoszisztéma mely hiányosságait tudnák esetleg az áttekintett megoldások orvosolni, és hogyan.

Vitályos Gábor

elnök, e-Szolgáltatások Minősége Szakosztály