Így készülünk fel mi az ECDL/ICDL vizsgákra!

 

A nemzeti ECDL/ICDL Iroda reprezentatív felmérést készített arról, hogy az ECDL/ICDL és az érettségi vizsgákra való felkészítéshez milyen tananyagokat, segédanyagokat használnak az iskolákban.

ICDL

A megkérdezett oktatási intézmények és egyben vizsgaközpontok tanárai egyértelműen kiemelték, hogy továbbra is az ECDL vizsgapéldatár feladataiból gyakorolnak a felkészítés során, de nemcsak akkor, hanem a tanításhoz az informatikaórán, és persze a nemrégiben új elnevezést kapott tantárgy, a digitális kultúra oktatásában is.

Az első, még az ECDL indulásakor, vagyis több mint két évtizede kidolgozott ECDL vizsgapéldatár egyedülinek számított a tananyagok, segédanyagok tekintetében, különösen a nagy számú, és komplex feladatainak köszönhetően. Az eredetileg nyomtatott és könyvárusi forgalomban kapható kötetek feladatai több ízben változtak, és új modulvizsga feladatok is kidolgozásra kerültek. A legutóbbi változatokat viszont már nem kötet formájában, hanem elektronikusan és ingyenesen tette elérhetővé a Társaság. A sok száz feladatsort és több ezer részfeladatot tartalmazó feladatbank népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy az ECDL/ICDL honlapról elérhető, modulonként összeállított vizsgapéldatár kötetek esetében évente tízezernél is több letöltéssel élnek a felhasználók, akik között minden bizonnyal nem mindenki ECDL/ICDL vizsgázók vagy vizsgáztató.

A napi oktatási gyakorlat így azt mutatja, hogy a megfelelő tartalmú és szintű tudás megszerzéséhez továbbra is támaszkodhatnak a tanárok a vizsgapéldatárra, azonban az is bebizonyosodott, hogy az automatikus vizsgákra való felkészüléshez igen hasznos volna egy újfajta példatár is, amellyel a gyerekek az automatikus vizsgázás módszeréhez jobban tudnának alkalmazkodni.

Jelenleg próbavizsgák és demovizsga áll ehhez rendelkezésre, ami nem bizonyul elegendőnek a felkészüléshez. Mint ahogy Gyetvai Károly, a DSZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikumának igazgatóhelyettese és egyben az iskola ECDL/ICDL vizsgaközpontjának a kapcsolattartója is rámutatott, az automatikus vizsgák sikeressége kis mértékű, mintegy 3 százalékos csökkenést mutat, de egy új vizsgapéldatár javíthatná a sikerességi mutatókat.

 

 

Címke