Gamifikációról és a játékok világmegváltó lehetőségeiről

Hely

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, I. épület, (Magyar tudósok körútja 2.) B. 210-es terem

Dátum

Workshop az NJSZT, E-hétköznapok Szakosztályának szervezésében

Fromann Richárd: Videojátékoktól a munka világáig – Játékostipológiák és munkahelyi motiváció

A videojátékok kutatásának egyik közkedvelt területe a különböző játékostipológiák feltérképezése. Az ehhez kapcsolódó kutatások célja rendszerint az, hogy bemutassák a játékok mögött meghúzódó motivációs erőket, amelyeket jól értelmezhető modellekbe ágyazva prezentálják. Jelen előadás két, egymáshoz szorosan kapcsolódó elméleti konstruktumot mutat be. Az első a JátékosLét Kutatóközpont által végzett kutatás eredményeként megalkotott F-modell, mely a videojátékosok motivációs dimenziói mentén kialakított tipológiát mutatja be, a második pedig a Szervezeti Személyiség Profil, az F-modell munkahelyi környezetbe ágyazott verziója.
 
Dr. Fromann Richárd Ph.D. Szociológus, játékkutató, a JátékosLét Kutatóközpont alapítója és vezetője, a Digitális Jólét Koordinációs Központ vezetője. Doktori titulusát a játékkutatás és a játékosítás témájában szerezte, az ELTE TÁTK Szociológiai Doktori Iskola keretén belül 2017-ben. Nevéhez kötődik a legnagyobb hazai, játékosokra irányuló kutatás (JátékosLét Kutatás), amely 2011 óta folyamatosan fut, több mint 50.000 kitöltéssel.

Rab Árpád: A legkomolyabb játék az élet

Mennyire vehető komolyan a játék? Hogyan változott meg a játék szerepe a digitális kultúra polgárainak életében kultúrtörténeti önprogramozásunk során? Az előadás során röviden betekintünk a digitális kultúra mélyrétegeket érintő változásaiba, ez után a számítógépes játékok világába elmerülve betekintést nyerünk abba, hogy miben, és hogyan működik a játékos elme komoly helyzetekben.

Dr. Rab Árpád Ph.D. Információs társadalom kutató, digitális kultúra szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa. Két évtizede kutatja a digitális kultúra változásait, elsősorban a digitális kultúra életminőség változtató hatásaira koncentrál elméleti alapvetéseiben, és ezen a területen fejlesztési projekteket vezet gyakorlati munkája során.

Vendler Balázs: Játékok a munka világában

A munkaerőpiac megváltozott, a munkavállalók öntudatosabbak lettek, olyan személyekké fejlődtek, akik egyre jobban ismerik az értékeiket, sokkal több lehetőséget látnak, sokkal mobilisabbak, mint a korábbi nemzedékek. Elvárják a munkáltatótól, hogy az megteremtse a megfelelő feltételeket számukra, és hogy érthető, személyre szabott felépítésben folyamatosan biztosítsa azt az információt, melynek segítségével dolgozni és fejlődni tudnak. Akkor és ott, amikor arra szükség van. A játékok ezt csinálják zseniálisan — egyből egy élménybe csöppenünk bele, ahol az egyre nehezedőbb kihívások segítségével tanuljuk meg a szükséges dolgokat.

Vendler Balázs hosszú évek óta foglalkozik a Games for Business alapítójaként játékosított megoldások fejlesztésével. Előadásából gyakorlati példákon keresztül megtudhatjuk, mi a módszertani megközelítésük lényege, és hogy hogyan lehetett azt sikeresen alkalmazni a munkavállalói életciklus legkülönbözőbb szakaszaiban a toborzástól egészen a karriermenedzsmentig.

Sok szeretettel várjuk az érdeklődőket!

Talyigás Judit         Guld Ádám

47.472513, 19.05964