Kulcsszó: e-service quality

Mi nehezíti a felhasználó, az ügyfél életét?

FELHÍVÁS az NJSZT tagságához

Előbb utóbb minden ügyünket interneten, internetes szolgáltatásokon keresztül intézzük. Nemcsak a dokumentumaink lesznek a virtuális térben, ahogy ezt a papírmentes iroda eszméje több évtizede hirdeti, hanem kommunikálni is virtuálisan megjelenő szereplőkkel fogunk.

Az e-szolgáltatások tehát egyre meghatározóbbá, ügyeink intézésének és a társadalmi kommunikációnak napi munkaeszközeivé válnak. Azonban zavarosságuk, technikai komplikáltságuk miatt gyakran nem elégítik ki a munkaeszközökkel szembeni természetes elvárásainkat.

Meredünk a képernyőre, és semmi sem egyértelmű.
Várjuk a választ regisztrációra, és kiderül, hogy a regisztráció vár ránk.
Keressük a dokumentumot, amin az előbb dolgoztunk, és nem találjuk.
Stb.

Mindennek évtizedes, szoftvertechnológiai okai vannak: a desktop rendszerek mélyén lévő WIMP (Windows, Input, Menu, Point) platform lényegében 4 évtizede változatlan – nincs az IKT technológiai láncnak még egy ennyire elavult eleme!

Az IKT szakma nagy kihívással szembesül napjainkban: a WIMP/desktop metaforának-technológiának egy magasabb absztrakciós szintűvel való felváltása. A nemzetközi kutatások egyre intenzívebbek – a hazai szakembereknek be kell ebbe kapcsolódniuk.

Az NJSZT e-szolgáltatások minősége szakosztály workshop-sorozatot tervez a kérdésről.

Érdeklődők, eredményeiket bemutató kutatók, drukkerek, ellendrukkerek figyeljétek az NJSZT Hírlevelet: kulcsszó: e-szervice quality.

Budapest, 2015. Szeptember

Vitályos Gábor
Elnök, “e-szolgáltatások minősége” szakosztály, NJSZT

gabor@vitalyos.hu