Az ECDL nemzetközisége

A hazai ECDL csapat mögött ott áll az európai és az egyre bővülő Európán kívüli közösség, ezért is használják egyre inkább, egyre többen a nemzetközi (international) ECDL nevet, az ICDL-t.

Az ICDL Foundation április közepén tartotta vezetői értekezletét, ahol szokás szerint áttekintést adtak a szervezet vezetői a stratégiáról, új kezdeményezésekről, s most két ország kiemelkedő gyakorlatába is bepillantást nyerhettünk. A számokban kifejezett eredményekről nem igazán szoktunk beszámolni, mert nagyon eltérő tendenciák és megközelítések vannak, s inkább a tanulságok voltak relevánsak számunkra. Most viszont egy érdekes ábrát mutatunk be, ami a teljes ICDL teljesítést mutatja a tervhez képest, mert ez a grafikon egy cseppben megmutatja a tengert, a COVID gazdasági hatását, a hirtelen lejtmenetet, a felíveléseket és visszaeséseket a 2020. év során.

1

Az ICDL stratégiája nem változott, megmaradtak a pillérek: a célcsoport-orientált modulok, képzések, az automatikus vizsgáztatás és e-learning fejlesztése, terjesztése, a piac-orientáltság, ami új árazási modellekben, partnerhálózat építésében és a további nemzetközi terjeszkedésben realizálódik. Utóbbira csak pár kiemelkedő példa: Kínában együttműködés az ottani Open University-vel, vagy Kenyában az ICDL minősítés megléte előnyt jelent a kormányzati munkaerő kiválasztásban.

2

Európában, az Európai Unióban egyre inkább kiemelt programmá válik a digitális írástudás, a digitális kompetencia kérdése, ami iránt Társaságunk is több mint egy évtizede elköteleződött. Az ICDL európai vezetői kapcsolatban vannak és véleményt nyilvánítanak ezekkel a programokkal kapcsolatban. De ezt minden ország szintjén meg kell tennünk, ezért idesoroljuk a legfontosabb EU-s kezdeményezéseket e téren:

  • Digital Education Action Plan
  • European Digital Skills Certificate
  • European Digital Education Hub
  • DigComp 2.2
  • Recovery and Resilience Facility - Green and Digital Future
  • 2030 Digital Compass: the European way for the Digital Decade

Ez utóbbinak egy áttekinthető összefoglalásával zárjuk beszámolónk első részét.

3

A következő Hírlevélben Írország és Ausztria ECDL jó gyakorlatából mutatunk be példát.

 

Szalay Imre