ICDL  - nemzetközi  kitekintés

A június végén lezajlott, szokásos negyedéves ICDL PSG (Program Strategy Group) találkozón Neil Farren, a nemzetközi ICDL Alapítvány vezetője ismertette a legfrissebb adatokat: a koronavírus előtti időszakhoz, azaz 2020 első feléhez képest az ICDL vizsgáztatás világszerte még mindig 20 százalékkal alacsonyabb, viszont a 2021. évhez viszonyítva a vizsgák száma 130 százalékra növekedett. Továbbra is a Szövegszerkesztés a legnépszerűbb, másodikként pedig a Táblázatkezelés vezeti a modulok sorát.

ICDL

2022 első negyedévében 12 országban vezettek be különböző új modulokat, például a Teamwork és a Remote Work modulok vizsgáztatását már 9 országban el is indították.

Regionális bontásban az összes vizsgáztatás 63 százaléka Európában zajlott, azonban a világ ICDL országainak rangsorában Egyiptom került ismét az első helyre. 

A találkozón a román ICDL képviselője beszámolt arról, hogy náluk a digitális kompetencia érettségi vizsgatantárgy továbbra is kiváltható ICDL tanúsítvánnyal. Nagy az érdeklődés a Blockchain modul iránt, így annak indítását hamarosan tervezik. A bevezetés óta eltelt pár hónapban 110 középiskolás tett angol nyelven sikeres vizsgát az ICDL Insights AI (Mesterséges Intelligencia alapok) modulból.

Franciaországban az elmúlt 6 hónapban az akkreditált vizsgaközpontok száma 800-ról 1600-ra nőtt.  Ennek hátterében az áll, hogy a vizsgaközpontok közreműködnek az országos digitális kompetencia mérésben, amelynek keretrendszerét a franciák saját maguk dolgozták ki. Az ICDL France megállapodást kötött a kormánnyal arról is, hogy visszajelzéseket gyűjt a képzettek és a vizsgázók, illetve a tanúsítvánnyal rendelkezők tudása közötti különbségről. 30 000 franciaországi vállalat bevonásával tanulmányt indítanak annak bizonyítására, hogy szükség van a megfelelő digitális készségekre, valamint ezek tanúsított meglétére a munkaerő piacon.

Az Egyesült Királyságban az oktatás jelentős reformja zajlik, amely kapcsán a finanszírozás is kulcsfontosságú téma. Például megszüntetik az alapszintű IT-felhasználók képesítésének támogatását, helyette azt szakmai képesítésekre fordítják. Tervbe vették példának okáért azt is, hogy az ICDL-t beépítik a nem műszaki jellegű felsőoktatási intézmények képzési programjaiba. Az iskolákban nagy az érdeklődés a robotika iránt, Skóciában például iskolánként 20 micro:bit készletet biztosítanak az intézményeknek.

Görögország tájékoztatása szerint az ECDL Hellas a 3D tervezés, a Teamwork és a Remote Work modulok elindításán dolgozik. Ezeket a modulokat a görög oktatási rendszerben is akkreditáltatják, azért, hogy lehetőség legyen azok elvégzésére a munkanélküliek számára, valamint a különböző továbbképzési és átképzési kormányzati projektekben. Az ECDL Hellas szerepet vállal az általános digitális kompetenciák másfélszázezer embert érintő tanúsításában is.

A görög ECDL képviselője javasolta, hogy best practice-ként minden modulban szerepeltetni kellene környezetvédelmi tartalmakat is.

Címke