Kódkupa: a legújabb programozási csapatverseny középiskolásoknak

A nagy sikerű tavalyi verseny után idén másodszorra kerül megrendezése a Kódkupa, ahol csapatban is összemérhetik tudásukat a programozásban jeleskedő 7-12. osztályos diákok, országos és nemzetközi szinten. Az International Informatics Olympiad in Teams (IIOT, (http://iio.team/), és ennek most induló hazai válogatóversenye, a Kódkupa (https://kodkupa.hu/) a fiatal korosztálynak biztosítja a csapatban való kódolás és versengés különleges atmoszféráját. Hasonló programozási csapatversenyre korábban csak az egyetemistáknak volt (a nagy presztízsű ICPC), ezt az űrt tölti be az IIOT és a Kódkupa.

Kódkupa

Az Neumann Társaság, a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium és az Alphacademy a tavalyi tanévben indított egy új programozási csapatversenyt Kódkupa - IIOT Válogatóverseny néven. A megmérettetés az International Informatics Olympiad in Teams versenysorozat része. A magyarországi versenyen kiválasztott csapatok részt vehetnek a nemzetközi döntőn. A verseny célja felkelteni a fiatalok érdeklődését az informatika és a programozás iránt, és lehetőséget adni arra, hogy bizonyítsák kompetenciájukat a számítógépes problémamegoldásban. A csapatmunka közös tanulásra és egymás támogatására ösztönöz, fejleszti a kommunikációt és a kreatív problémamegoldást, a modern munka világára készít fel.

Kódkupa 2

Az előző tanévben megrendezett első verseny nagy sikert aratott, országszerte mintegy 50 csapat 200 diákja vett részt az online selejtezőn, majd 10 csapat 40 diákja a helyszíni döntőn, amelyről nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. A nemzetközi versenyen Olaszországban mindkét magyar csapat bronzérmet nyert, és a színvonalas verseny mellett rengeteg élményben volt részük.

Kódkupa 3.

A versenyre december 6-ig várják legfeljebb 4 fős csapatok jelentkezését, a tagok az ugyanabban az iskolában tanuló 7-12. évfolyamos diákok lehetnek. Három online selejtező forduló lesz decemberben, januárban és februárban, ahonnan a legjobb 10 csapat jut be a Budapesti Fazekas Gimnáziumban márciusban megrendezett döntőre. A csapatoknak mindkét fordulóban 3 óra alatt kell együttműködve megoldaniuk 7-10 feladatot. A példák típusukat tekintve hasonlítanak az Informatika OKTV II. (programozás) kategóriája, illetve a Nemes Tihamér Programozási Verseny feladataira, tehát az algoritmizálás áll a feladatok középpontjában.

A győztes csapat és a szervező iskola legjobb helyezett csapatának jutalma az nemzetközi döntőn való részvétel. A többi, döntőbe jutott csapat tagjai értékes műszaki vásárlási utalványban részesülnek.

Bővebb információk és jelentkezés a verseny honlapján: https://kodkupa.hu/