42 év után jelenik meg játék egy legendás magyar számítógépre
A magyar számítógépes játékfejlesztés története újabb fejezettel bővül, amikor 42 év után egy új játék jelenik meg a legendás Homelab-2 számítógépre. Az úttörő magyar számítógépet megálmodó Lukács fivérek munkássága előtt tisztelegve a Neumann Társaság versenyt hirdetett, amelynek nyertes alkotását a PleasureBytes Games kazettás és számos extrát tartalmazó gyűjtői változat formájában most adja ki. A játék bemutatása és fizikai formában történő megjelentetése egyaránt ünnep a magyar játékfejlesztők és a retró játékok rajongói számára.
Sajtóközlemény, Budapest, 2024. október 16.
Elképzelni is nehéz, hogyan tudott a 80-as évek elején egy tinédzser testvérpár, Lukács József és Lukács Endre egy budapesti lakótelepi lakásban szinte a semmiből számítógépet alkotni. Márpedig 1982 tavaszára az első prototípus problémáit kiküszöbölve elkészült a Homelab-2 személyi számítógép, a többi innentől kezdve már történelem. „A Homelab-2 nem csupán egy számítógép, hanem egy korszak szimbóluma, amely a magyar innováció és kreativitás csúcsát képviselte. Ezért is szerettünk volna a két legendás konstruktőr előtt tisztelegni azzal, hogy játékfejlesztő versenyt hirdettünk erre a több mint 40 éves magyar számítógépre. A Homelab-2 pályázatot végül Nickmann László játéka nyerte, melyben Kildu, a kobold lány kalandos útját kell végigkísérni, hogy megtalálja új otthonát” – mondta Képes Gábor, az NJSZT ügyvezető igazgatója.
„A Kildu a magyar játékfejlesztés hőskorát idézi, hiszen teljesen erőszakmentes, mai divatos kifejezéssel élve amolyan mászkálós játék, amiben a felfedezésen és a történeten van a hangsúly. Mindezeket figyelembe véve öröm és megtiszteltetés, hogy a játékot mi adhatjuk ki” – mondta Kolma Kornél, a retró játékok kiadására szakosodott PleasureBytes Games egyik alapítója.
Különleges gyűjtői kiadás a Lukács-fivérek kézjegyével ellátva
A játékból egy egyszerűbb kazettás változat, illetve gyűjtőknek szánt nagydobozos kiadás is készül. Utóbbiban a kazettás verzió mellett egy stílusos fa USB pendrive-ot is tartalmaz, hogy emulátorban azok is élvezhessék a játékot, akiknek nincs HOMELAB-2-es gépük. Ezen kívül Képes Gábor, az NJSZT ügyvezető igazgatója tollából származó rövid ismertető, korhű képeslap és további apró meglepetések várják a korlátozott számban megjelenő gyűjtői kiadás leendő tulajdonosait. Egy szerencsés vásárló ráadásul a Lukács fivérek által dedikált verzióval teheti még egyedibbé a gyűjteményét.
Ez utóbbiból – vagyis a Lukács fivérek kézjegyével ellátott gyűjtői kiadásból – a kiadó egyet jótékonysági árverésre is bocsájt. „A befolyt összeget 100 százalékban a Neumann Társaság számára szeretnénk felajánlani, hogy az NJSZT HCC Retro Mikroszámítógépes Szakosztályán keresztül ezzel is segítsük a magyar informatikatörténet ápolását és megőrzését” - tette hozzá Kolma Kornél.
A jótékonysági árverés a Vatera platformján zajlik, ahol a felhasználók november másodikáig licitálhatnak a játék gyűjtői kiadására, melynek különlegessége, hogy a benne található képeslapot a Lukács testvérek aláírták. A játék dobozos változata hamarosan személyesen is megtekinthető lesz a Neumann Társaság szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában látható Informatika Történeti Kiállításának (ITK) egyik vitrinjében, közvetlenül az ott kiállított Homelab-2 számítógép mellett.
Kapcsolódó webcím: https://hu.pleasurebytes.games/
A Neumann Társaságról
A Neumann János Számítógéptudományi Társaság a legnagyobb múltra visszatekintő hazai informatikai szervezet. 1968-as megalapítása óta kiemelkedő szerepet vállal a digitális esélyegyenlőség megteremtésében. Tevékenységei között kiemelt az informatikai tehetséggondozás, melynek jegyében évtizedek óta főszervezője a Nemes Tihamér Versenyeknek és a Kovács Mihály Országos Grafikus Programozási Versenynek, illetve felkészítője a diákolimpiákra utazó csapatoknak (IOI, CEOI, EGOI, eJOI, IIOT, IOAI, IAIO). A nemzetközi bizonyítványt nyújtó ECDL/ICDL vizsgarendszer meghonosítója és működtetője. A szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában található Informatika Történeti Múzeum alapítója és fenntartója. A társaság célja, hogy a digitális világ GPS-eként segítse a tájékozódást az információs társadalom világában.
A PleasureBytes Gamesről
A mai rohanó, digitális világban a számítógépes játékok átalakultak, régi fényük, vonzó titokzatosságuk eltűnt, felváltotta azokat egy emailben küldött kód vagy letöltési cím. Mi ezt a régi varázst szeretnék újjá éleszteni, legyen szó akár kis példányszámú exkluzív kiadásról vagy igazi piacrengető retro blockbusterről. A PleasureBytes Games, mint retro játékkiadó ebben segít, hogy bárki újra átélje a videójátékok aranykorát.